Izveštaj sa Nacionalno naučnog skupa “Identitet profesije pedagog u savremenom obrazovanju”
JANUARSKI SUSRETI PEDAGOGA

Januarski susreti pedagoga održani su drugu godinu za redom nakon dvadesetogodišnjeg prekida. Tema ovogodišnjeg skupa glasila je «Identitet profesije pedagog u savremenom obrazovanju», a u okviru koje su razmatrana brojna relevantna pitanja u vezi s pedagoškom profesijom i naukom.
Skup je održan na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Beogradu 30. i 31. januara. Odeljenje za pedagogiju i andragogiju je u saradnji sa Pedagoškim društvom Srbije organizovalo ovo profesionalno okupljanje pedagoga. Skup je realizovan u okviru projekta Instituta za pedagogiju i andragogiju «Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji» koji finansira Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije i Razvojnog plana Pedagoškog društva Srbije. Partner u realizaciji skupa bio je Klub studenata pedagogije.
Ove godine je skup trajao dva dana i okupio preko 150 pedagoga iz cele Srbije.
Cilj nacionalnog naučnog skupa je bio razmatranje značaja, potrebe i mogućnosti angažovanja stručnog profila pedagog u obrazovnoj praksi sa posebnim osvrtom na specifičnost i složenost zahteva koje profesionalno delovanje pedagoga podrazumeva u uslovima savremenih promena u oblasti obrazovanja. Upravnik Odeljenja za pedagogiju i andragogiju dr Miomir Despotović je otvorio skup rekavši da je ovogodišnja tema veoma aktuelna i da zaslužuje posebnu pažnju, jer je afirmacija profesije pedagog nesumnjivo značajna. Nakon obraćanja dr Despotovića, skup su pozdravili Biljana Radosavljević, predsednica Pedagoškog društva Srbije i dr Radovan Antonijević upravnik Instituta za pedagogiju i andragogiju.
U delu plenarnih izlaganja radove su predstavile dr Emina Hebib, dr Vera Spasenović i dr Živka Krnjaja, a nakon toga rad je nastavljen u sekcijama na kojima su razmatrana specifična pitanja angažovanja pedagoga u savremenoj praksi. Teme sekcija su bile: Pedagog u kontekstu inovativnih promena u obrazovanju, Unapređivanje prakse obrazovnog rada kao izazov profesije pedagog, Istraživački rad pedagoga kao izazov profesije pedagog, Razvijanje saradničkih odnosa sa ostalim akterima obrazovnog rada, Rad pedagoga u školi, Rad pedagoga u predškolskoj ustanovi, Potreba i mogućnosti profesionalnog angažovanja pedagoga u institucijama socijalne zaštite, kulture, medijima.
Na kraju skupa je podnet izveštaj rada po sekcijama, gde su žive diskusije, posebno drugog dana ocenjene kao veoma značajne i podsticajne za neka nova razmišljanja i okupljanja.

EVALUACIJA JANUARSKIH SUSRETA PEDAGOGA 2014.
Beograd, 30. i 31. januar 2014. godine
Aspekti skupa |
Srednja ocena učesnika |
Srednja ocena volontera |
Teme i sadržaj skupa |
4,43 |
4,76 |
Organizacija skupa |
4,54 |
4,5 |
Neformalni deo skupa |
4,33 |
4,64 |
Ono što sam čuo/la (saznao/la) će mi koristiti |
3,88 |
4,55 |
Opšti utisak |
4,25 |
4,67 |
PREUZMITE PROGRAM RADA SKUPA (PDF)
Fotografije sa naučnog skupa "Identitet profesije pedagog u savremenom obrazovanju"
|